چند درصد از مردم چین، برند چینی سوار می شوند؟

چند درصد از مردم چین به عنوان بزرگترین بازار خودرو جهان، برند چینی سوار می شوند؟

به گزارش تحریریه، برای مردم ایران که در معرض بمباران بازار خود با برندهای چینی قرار دارند این سوال مطرح شده است که چند درصد از مردم چین به عنوان بزرگترین بازار خودرو جهان، از برندهای چینی استفاده می کنند؟

آمارها نشان می دهد که 45.3 درصد از مردم چین از برندهای چینی استفاده کرده و اکثر مردم از برندهای بین المللی خودروسازان اصلی جهان استفاده می کنند. 

نکته جالب توجه این است که برخلاف بازار خودرو ایران که در 32 سال گذشته به مستعمره بنجل سازان فرانسوی تبدیل شده است، تنها 7 دهم درصد از مردم چین از برندهای فرانسوی استقبال کرده اند که نکته پنهان دیگری نیز در دل خود نهفته دارد. 

تا پیش از ظهور چین به عنوان بزرگترین بازار خودرو جهان در سال های اخیر، بزرگترین بازار خودرو دنیا بازار خودرو آمریکا بود که هم اکنون به رده دوم سقوط کرده است، اما همچنان معتبرترین بازار خودرو دنیا از جهت استانداردها است و بنجل سازان فرانسوی هیچ سهمی در بازار خودرو آمریکا ندارند. 

یعنی سهم فرانسه از بازار خودرو چین و آمریکا به عنوان دو بازار اصلی خودرو دنیا تنها 0.7 درصد است که نشان می دهد فرانسه را نمی توان یک خودروساز دانست بلکه یک بنجل ساز به تمام معنی است و متاسفانه خیابان های ایران از سال 1368 تاکنون به تسخیر پژو و رنو درآمده است که خودروهایی باکیفیت تولید نمی کنند و در بازارهای معتبر جهانی جایگاهی ندارند. 

پایان/

۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 16455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =